Subject: FW: Uue-Villemi kinnistu mahasõidust
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 2 May 2024 13:29:34 +0300

Tere,

Palun registreerida pöördumine

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Sven Saar <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 2, 2024 1:25 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Uue-Villemi kinnistu mahasõidust

Tere

Tõstatan ühe vana teema – vt alumine kiri.

Oleme enda naabriga, Osula Graanuliga, korduvalt kohtunud ja jõudnud
arusaamisele, et nende soov on ikkagi saada meie kinnistule mahasõit ja
mitte ajutine.

Kuna eelmine kord oli juttu ajutisest mahasõidust, siis seekord tahaks
natuke täpsustada, kas üldse selline püsiv mahasõit meie Uue-Villemi
kinnitule sellises vahemikus (punasega) on võimalik teha või mitte?

Ja teiseks ma saan aru, et kui see on võimalik, siis tuleb
Transpordiametilt küsida projekteerimistingimused ja vastavalt neile
koostada teeprojekt?

Ette tänades ja tagasisidet ootama jäädes.

Parimaga,

Sven Saar

Projektijuht/Project Manager

GSM: +372 514 0127

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

AS Toftan

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 22, 2023 9:34 AM
To: Sven Saar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Uue-Villemi kinnistu mahasõidust

Tere,

Olete esitanud Transpordiametile infopäringu, milles soovite teada, kas
riigiteelt nr 25214 Muuga - Hänike (edaspidi riigitee) saab

rajada ajutise mahasõidu Uue-Villemi (tunnus 91701:001:0813) kinnistule.

Infopäringuna anname selgitusi vastavalt piirkonnas kehtivate
planeeringute põhimõtetele, majandus- ja taristuministri 05.08.2015

määruse nr 106 „Tee projekteerimise normid“ lisa „Maanteede
projekteerimisnormid“ (edaspidi normid) nõuetele ja ning juhise

„Ristmike vahekauguste ja nähtavusalade määramine“ (edaspidi juhis)
vastavusele. Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi

kirja osapoolele ei teki sellest õigusi ega kohustusi. Menetluse käigus
asjaolude muutumisel (liikluskeskkonna muutmine, õigusaktide

muutmine) võivad meie seisukohad muutuda. Kui ristumiskoht on mõeldud
teenindama planeeritavat uut hoonet või muud rajatist, siis

anname nõuded ristumiskoha ehitamiseks kohaliku omavalitsuse
detailplaneeringu või projekteerimistingimuste menetluses.

Uue-Villemi kinnistu puhul on tegemist 100% tootmismaaga.

Äri- ja tootmisega seotud juurdepääs kinnistule ei ole kindlasti ajutise
iseloomuga vaid tegemist on püsiva riigitee mahasõiduga.

Ristumiskoha rajamine Uue-Villemi kinnistule on võimalik, kuid selle
rajamiseks tuleb küsida Transpordiameti nõuded ja koostada teeprojekt.

Nõudeid tuleb küsida kinnistu omanikul.

Peale seda, kui me oleme kooskõlastanud ristumiskoha projekti, me sõlmime
huvitatud isikuga  ristumiskoha ehitamise lepingu

Kõik ristumiskohaga seotud kulud kannab huvitatud isik.

Eelinfona saab öelda veel, et Teie poolt pakutud/küsitud mahasõidu asukoht
riigiteel ei ole sobilik, kuna see loob võimaluse riigitee ületamiseks
otsesihis.

Liiklusohutuse seisukohalt ei ole selline lahendus siin aktsepteeritav.
Mahasõit tuleb viia vastaspoole mahasõitudega kindlasti nihkesse, lisaks
tuleb

siin hinnata nähtavuse nõudeid väljasõidul riigiteele.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi esitatud vastuskirja osas, siis palun
pöörduda e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet